Jak wyglądają wartości odżywcze i skład proteinowej i mozzarelli w wersji "light"? Czym się od siebie różnią?
Czym różni się nowość – proteinowa mozzarella Zottarella Protein od dostępnej już na rynku wersji „light”? Pod lupę weźmiemy dwa produkty, porównując ich wartości odżywcze i cenę.
Zottarella Protein – nowość na rynku
W ubiegłym tygodniu informowaliśmy Was o pojawieniu się w Polsce, a dokładnie w sieci sklepu Biedronka nowego, proteinowego produktu – sera mozzarella. Choć widniejąca na opakowaniu mozzarelli etykieta „Protein” bez wątpienia przyciąga wzrok – szczególnie osób ze świata fitness, analizując tabelę wartości odżywczych produktu nasuwa się pytanie – czy proteinowa mozzarella od Zott, rzeczywiście jest proteinowa?
Proteinowa Mozzarella a Mozzarella Light – wartości odżywcze i skład
Skład obu wersji mozzarelli nie różni się od siebie – zarówno jej proteinowa, jak i wersja „light” składa się z mleka, soli, podpuszczki i regulatora kwasowości – kwasu cytrynowego. Co z wartościami odżywczych produktów? Czy Zottarella Protein rzeczywiście wyróżnia się wyższą zawartością białka na tle innych wersji tego rodzaju sera?
Mozzarella Light w 100g:
- 157 kcal
- 19g białka
- 8,5g tłuszczów
- 1g węglowodanów
Zottarella Protein w 100g:
- 151 kcal
- 18,5g białka
- 8g tłuszczów
- 1g węglowodanów
Cena dwóch wersji mozzarelli w Biedronce
Zarówno Zottarella Protein, jak i Mozzarella Light to produkty o masie 125g. Za opakowanie mozzarelli w odtłuszczonej wersji dostępnej w Biedronce zapłacimy 2.99 zł. Cena za nowy produkt Zott – proteinową mozzarellę to 5.99 zł. Różnica w koszcie zakupu przyjmuje wartość aż 100%!
Porównanie Zottarella Protein z Mozzarellą Light – wniosek
Analizując makroskładniki obu wersji produktu, możemy jasno wywnioskować, że nowość od Zott, proteinowa mozzarella ma niewiele wspólnego z rzeczywistą, wyższą zawartością białka w produkcie. Dodatkowo, cena za Zottarella Protein jest aż 2 razy wyższa niż jej odtłuszczona wersja, zawierająca większą ilość tego makroskładnika! Nazwanie mozzarelli „proteinową” jest chwytem marketingowym, który ma przykuć uwagę klienta i sprowokować do zakupu produktu.
Czytacie etykiety produktów, które wrzucacie do koszyka? W tym przypadku jest to istotne, by nie dać się nabrać na zabiegi marketingowe, których w tym przypadku użyła marka Zott. Wybierając mozzarellę spośród asortymentu Biedronki, wybierzcie wersję light – zawiera więcej białka i jest dwukrotnie tańsza.
Śledź @fit_recenzje na Instagramie, by być na bieżąco ze wszystkimi nowościami ze świata fitness!
Komentarze