Masło orzechowe to jeden z produktów, który często gości w diecie sportowców lub po prostu osób praktykujących zdrowe,...
Masło orzechowe to jeden z produktów, który często gości w diecie sportowców lub po prostu osób praktykujących zdrowe, racjonalne podejście do odżywiania. Na rynku jest mnóstwo rodzajów tego produktu – zaczynając od rodzaju orzechów i kończąc na dodatkach poprawiających ich walory smakowe.
Bardzo często popularne w branży fitness firmy, korzystają z usług danego producenta i zajmują się dystrybucją danego produktu pod własną marką. Nierzadko też sugerują pewne zmiany, który pozwolą odróżnić ich produkt od konkurencji.
Przeglądając ostatnio masła orzechowe wielu firm, natrafiłem na pastę migdałową z kokosem i miodem. Jako, że wcześniej słyszałem już o podobnym połączeniu składników, zerknąłem w Google. Udało mi się znaleźć aż 4 masła orzechowe z tym samym składem, proporcjami trzech składników i wartościami odżywczymi. To znalezisko stało się inspiracją do tego posta.
Jak możecie zauważyć na infografice, najtańszy masło należy do najmniej popularnej firmy z tego zestawienia, która też jest producentem. Czy to ona stworzyła masła dla pozostałych 3 marek? Niewykluczone, że tak – oferuje innym takie usługi.
Moją największą ciekawość wzbudziło jednak masło od Olimp Sport Nutrition – obecne na rynku żywności funkcjonalnej od lat. Znacząco odbiega ceną od konkurentów i jednocześnie cieszy się największym zainteresowaniem. W tym produkcie orzechy występują w formie zmielonej i crunchy – różnica w porównaniu do innych maseł, o której wspomniałem powyżej. Wygląda jednak na to, że produkt od Olimp lata świetności ma już za sobą. Od jakiegoś czasu jest trudniej dostępny, a kiedy pojawia się w sklepach, to w cenie promocyjnej lub nawet tej wyprzedażowej. Możliwe, że to już ostatnia partia tego masła.
Najnowszym produktem z tego zestawienia jest ten od Muscle Zone, bo zadebiutował w maju tego roku. Wcześniej sklep ten oferował masło od Soncone. Aktualnie w ofercie są oba i to w tej samej cenie – 25 zł za 300g. Nie ma tu zatem kontrowersji. Zdecydowanie większa popularność MZ nie sprawiła, że firma zdecydowała się na podniesienie cen masła (05.06.2020 r.).
Jaki jest morał mojej wypowiedzi? Bardzo dużo firm w tej jak i innych branżach korzysta z tego samego źródła – producenta. Czasami zmienia tylko szatę graficzną, a zdarza się, że także lekko modyfikuje skład. Jednocześnie ceny potrafią kolosalnie się różnić. Dlatego też zachęcam do świadomych zakupów.
Komentarze